Aine:Matemaatika alused
Tüüp: Vabaaine
EAP: 3
Loengute õppejõud: naine perekonna nimega Kraav
Tulemus: arvestatud
Aine mõte oli ühtlusatada üliõpilaste taset. Teemadeks oli pmst kogu gümnaasiumimaterjal (logaritmid, eksponendid, stereomeetira jne). Teisel nädalal oli test ja kui said selle üle 80% siis said arvestatud, kui said vähem, siis pidi vist loengutes käima ja said testi hiljem uuesti teha. Võtsin aine sest sain 1,5 h eest 3 EAP-d. Not bad.
Aine:Arvutiriistvara I
Tüüp: Valikaine
EAP: 3
Loengute õppejõud: Toomas Plank
Tulemus: A
Eesmärgiks oli arvuti komponentide tööpõhimõte selgitamine vms. Käisin esimestel loengutel kohal, kuid sain aru, et pole mõtet niisama istumas käia. Hinne kujunes välja moodle testidest ja eksamist, kusjuures neid Moodle teste sai teha 2 korda ja kõik testid avanesid jaanuaris uuesti, et neid järgi teha. Esimesed testid tegin ise aga sisi ütles keegi et eksisteerib selline leht nagu http://webct.urgas.eu/ ja edaspidi kasutasin seda. Tean ühte venda kes sai B, kõik teied littisid A peale.
Aine: Algebra ja geomeetria
Tüüp: Kohustuslik
EAP: 3
Loengute õppejõud: Arne Kokk
Tulemus: C
Minule sobis väga see aine. Õppejõud tegi kõik puust ja punaselt ette. Aines õppisime maatrikseid ja nendega igasuguste operatsioonide tegemsit, maatriksitega saab lahendada näiteks lineaarseid võrrandisüsteeme. Teises osas olid vektorid (easy as fuck), tasandite lõikumised, vektrorite skalaar- ja vektorkorrutised jne. Oli ka 1 kontrolltöö, kus pidi koguma 5 punkti 15st et eksamile pääseda. Eksamile läksin suhteliselt ette valmistumata: ülesanded tegin suhteliselt hästi ära, ent teooriaküsimused (ntx Pöördmaatriksi leidmine miinorite kaudu vms) läksid natuke lappama. Sain C väga napilt.
Aine: Programmeerimine
Tüüp: Kohustuslik
EAP: 6
Loengute õppejõud: Varmo Vene
Tulemus: D
Progemine toimus Pythoni baasil. Kuni kuskil poole maani oli suheliselt lihtne, siis läksin 9 päevasele Itaalia reisile ja kui tagasi tulin ei saanud ree peale. See aine tekitas minus kõige rohkem ängi, kuna kuskil Andmestruktuuride teemast edasi ei tulnud mul midagi välja. Pärast mõningat üritamist loobusin selle ainega tegelemisest. Meie ajal oli 3 kontrolltööd, 2 projekti, kodused tööd ja eksam. Lisapunkt sai koguda tärnülesannete eest, mis olid päris huvitavad ja lahedad, kuigi mina ei teinud ühtegi ära. Projekti jaoks oli vaja võtta paari ja kuna olime vana klassivennaga samas praktikumi rühmas võtsime me paari. Tema tegi umbes 99% tööst ära, kuna ta oli suhtelsielt pro. 1 KT oli lebo, sain 4 punkti 5st. Teised olid väga rasked aga õnnestus saada vist mingi 23 punkti 45st. 20 punkti oli vaja, et eksamile pääseda. Kontrolltöid sai suhteliselt palju järgi ka teha. Eksam oli kirjalik ja koosnes valikvastusetega küsimustest. Oli ette antud mingi suhteliselt lühike koodijupp ja selle jupi kohta olidki küsimused. Eksami eest sain 26 punkti 40st mis on vägagi hea, kuna jäin ajahätta (õppejõud ootas mu järgi) ja 1/8 eksamist sai vastused valitud suvaliselt. Enamus mu tuttavaid said selle aine ikkagi A ja B.
Aine: Arvutiõpetus: Mathcad, MS Office
Tüüp: Vabaaine
EAP: 3
Loengute õppejõud: Uno Hämarik
Tulemus: arvestatud
90% ajast kulutasime MathCadi õppimisele, mis on programm, mille abil saab teha arvatavasti kõik asjad matemaatikas ära, mida ühel füüsikul on elu jooksul üldse vaja teha. Graafikud, joonised, integraalid - ja lisaks veel triljon asja. Tegin 2. esimest tööd 2 praktiukumi ajal ära aga edasi ei viitsinud, kuna see on lihtsalt väga tuim aine. Lõpus esitasin oma sõbra tööd ja sain arvestatud, natuke sitt tunne oli aga elu läheb edasi.
Aine: Matemaatiline füüsika I (1. osa)
Tüüp: Kohustuslik
EAP: 3
Loengute õppejõud: Taavi Vaikjärv
Tulemus: C
Aine ise on tegelikult suhteliselt raske, kuid kuna tegu oli väga hästi korraldatud ainega, tegi see ainet lihtsamaks. Moodles olid professor Peeter Tenjese videoloengud ja mina ainult sealt õppisingi, kuna ta õpetas ainet väga hästi. Kordagi Thomas Calculust lahti ei löönud. Asi mis oli natukene imelik ja mis paljudele ei meeldinud, oli õpipäevik. Seda sai kokku 7 korda täita ja et eksamile pääseda pidi vähemalt 5 korda seda täitma. Päeviku täitmisel pidi vastama paarile suhtelsielt lihtsale küsimusel ja kirjutama palju sa õppisid seda ainet sellel nädalal, kust sa õppisid jne. Eksam oli ka natuke imelik mõne arust: nimelt oli alguses 3 väljundküsimust, millele pidi õigesti vastama. Kui neile valesti vastata, pole vahet kui hästi on ülejäänud eksam tehtud, kukud eksami läbi. Ka arvutusülesannete osa eest pidi vähemalt 70% saama.
Aine: Matemaatiline analüüs I
Tüüp: Kohustuslik
EAP: 6
Loengute õppejõud: Leiki Loone
Tulemus: D
Ega seda ainet põhjuseta anaaliks ei kutsuta, kuna see aine on sama mõnus kui üks tuline ahjuroop perses. Loengud olid väga tuimad, kuid nendes käimise eest sai punkte. Üks loeng=1 punkt. Kokku võis siis koguda 15 punkti umbbes lisaks. Aine sai valitud sellepärast, kuna ma ARVASIN et mulle matemaatika meeldib. Põhikoolis sai ikka osaletud mata olümpiaadidel ja NUPUTA võistlustel. Ka keskkoolis oli mata päris lihtne ja riigieksam sai sooritatud kõrgele tulemusele. Tegelikult on füüsikutel selle aine asemel ette nähtud lihtsam, ilma tõestusteta aine Kõrgem matemaatika I. Tagantjärgi mõeldes oleks pidanud ikka kõrgema mata valima. Mingisugust sisulist arusaama mina sellest ainest ei saanud. Teooria tunnikontrollide jaoks oli vaja tõestada teoreeme. 1. töö jaoks oli vaja osata 3e teoreemi, ma õppisin ühe teoreemi pähe Täpselt see teoreem tuli töösse, sain 8/10. Teises töös oli juba 6 teoreemi. Kuna eelmine kord küsis praxi juhendaja järjekorras kõige esimest teoreemi õppisin ma teise töö tarbeks ka ainult esimese teoreemi pähe. Arvake ära kas mu loogika läks täppi? 10/10. Eksamil oli 50% eksamist 2 tõestust kogu õpikus olevate tõestuste hulgast ehk umebs 80st tõestusest. Sain 4/40 tõestuste eest. Kokku sain 120/200 ehk viimase D.
Aine: Füüsikaline maailmapilt
Tüüp: Kohustuslik
EAP: 6
Loengute õppejõud: Kalev Tarkpea
Tulemus: B
FMP õppejõud tekitas vastastikusi tundeid üliõpilastes. Kuigi õppejõud oli väga karismaatiline ja seletas asju "puust ja punaselt" ajas ta enamuse ajast mingit eriti kõrvalist teksti. A-la kuidas tema oma esimese palga maha jõi. Samuti proovis ta leida mingeid seoseid Piiblis mainitud arvudega ja füüsikaga. Korrutas omavahel erinevaid konstane, Maa massiga jne ja sai mingeid ilusaid Jumalikke arve. (näide: Maa mass on avagadro arv korda 10kg) Minu jättis selline teema veits külmaks. Samuti ta nimetas vahepeal üliõpilasi harimatuteks, kuna me ei teadnud mingeid tsitaate vanadest Eesti filmidest, või vähemalt keegi ei ütlenud, et ta teab. Aine iseenesest oli gümnaasiumi füüsika kordamine.
Aine: Muusika elementaarteooria ja solfedžo (1. osa)
Tüüp: Vabaaine
EAP: 3
Loengute õppejõud: Mart Jaanson
Tulemus: arvestatud
Naljakal kombel oli see minu lemmikaine tollel semestril või vähemalt nautisin ma loenguid kõige rohkem. Õppejõud ise on vist mingit sorti vaimulik ja isikuomaduste poolest väga rahulik, vastutulelik, mõistev ja meeldiv nagu ikka pastorid ja muud usutegelased on. Muusikalises mõttes arenesin ma tohutult, kuna algselt ei osanud ma midagi
Tunnis tuli ka teiste ees laulda, mis võib mõnele iniemsele tekitada alguses ebameelvustunnet. Viisipidamist ma päris ära ei õppinud siiski, kuid noodistlugemsie ja muud sellised asjad küll.