Change
Sellel teemal on 72 vastust
#1
Postitatud 21 märts 2012 - 16:20
Kas ühistransport peaks olema tasuta?
Ma arvan, et peaks: mina ja paljud teised õnnelikud saaksid siis tasuta sõita.
Mis arvate?
Olen näinud millegi pärast väga palju vastuseisu sellele mõttele.
Ma arvan, et peaks: mina ja paljud teised õnnelikud saaksid siis tasuta sõita.
Mis arvate?
Olen näinud millegi pärast väga palju vastuseisu sellele mõttele.
#2
Postitatud 21 märts 2012 - 16:26
Järele mõeldes on üsna suva, sest Tallinnas ei ela.
Muutis Kevin E., 22 märts 2012 - 18:57.
#3
Postitatud 21 märts 2012 - 16:27
50/50, poolt sellepärast, et nagu me kõik teame - saab tasuta sõita. Aga vastu olen sellepärast, et bussidtrammidtrollid hakkavad olema täis igasuguseid asotsiaale, mis tähendaks minu jaoks väga ebameeldivat sõitu... Kuna mul isiklikult rahaga probleeme pole, siis olen ise praeguse olukorraga üsna rahul, pigem maksan veidikene puhtama ja parema aroomiga sõidu eest. Võin küll mingi uhke inimesena tunduda, aga nii see on...
#4
Postitatud 21 märts 2012 - 16:33
Vastu!
Kust kuradi kohast nad raha saavad, kui transport tehakse tasuta kättesaadavaks ? Topitakse jälle mingi debiilne Savisaaremaks poes juurde (nagu seda on 1% müügimaks Tallinnas) ?
Pmst 14milj eurot jääks saamata + Mupokestel oleks palju vähem tööd, nad muutuksid veel mõttetumaks kui nad seda praegu on.
Tasuta on ühistransport tegelikult terve aeg olnud, ega keegi ei käse sul piletit osta või näidata kohe kui sa bussi astud. Peaasi et Mupole vahele ei jää ja kiired jalad oleks vajadusel.
Kust kuradi kohast nad raha saavad, kui transport tehakse tasuta kättesaadavaks ? Topitakse jälle mingi debiilne Savisaaremaks poes juurde (nagu seda on 1% müügimaks Tallinnas) ?
Pmst 14milj eurot jääks saamata + Mupokestel oleks palju vähem tööd, nad muutuksid veel mõttetumaks kui nad seda praegu on.
Tasuta on ühistransport tegelikult terve aeg olnud, ega keegi ei käse sul piletit osta või näidata kohe kui sa bussi astud. Peaasi et Mupole vahele ei jää ja kiired jalad oleks vajadusel.
#5
Postitatud 21 märts 2012 - 16:55
No vähemalt ei pane nad seda maksu otsa toidule või mingile muule elementaarsele tootele. Põhjendavatki seda käiku sellega, et inimestel on niigi raske, kui toidu-, vee- ja elektrihinnad tõusevad -- olgu siis vähemalt transport tasuta.
Ja ehk saavad munitsipaalpolitseile vähem maksma hakata, kui neil vähem kohustusi hakkab olema?
Nad ei pea mitte ainult hakkama kinni maksma kõigi seniste kasutajate sõitmisi, vaid ka väga paljude lisanduvate omad. Ennustatakse küll, et ainult kümnendiku võrra tõuseb ühistranspordi kasutajate hulk, aga ma julgen kahelda. Tuleb valmis olla ka suurendada sõidus olevate busside arvu, kui senised liiga umbe lähevad. Trollides pidi hommikuti päris kitsas seis olema, kuulsin. Ega lihtne ei ole, aga kindlasti seda väärt.
Ja ehk saavad munitsipaalpolitseile vähem maksma hakata, kui neil vähem kohustusi hakkab olema?
Nad ei pea mitte ainult hakkama kinni maksma kõigi seniste kasutajate sõitmisi, vaid ka väga paljude lisanduvate omad. Ennustatakse küll, et ainult kümnendiku võrra tõuseb ühistranspordi kasutajate hulk, aga ma julgen kahelda. Tuleb valmis olla ka suurendada sõidus olevate busside arvu, kui senised liiga umbe lähevad. Trollides pidi hommikuti päris kitsas seis olema, kuulsin. Ega lihtne ei ole, aga kindlasti seda väärt.
Muutis Amarant, 21 märts 2012 - 16:59.
#6
Postitatud 21 märts 2012 - 16:55
Vastu. Terve Eesti hakkaks Tallinna priisõitu kinni maksma. nty
Jah, aga mingi ettekääne leitakse kindlasti.
No shit, et mind see ei huvita. Ning ka see on kindel, et otseselt ei hakka keegi raha võtma, aga lihtsalt tõmmatakse koomale mingis valdkonnas/bussisõit võib minna kallimaks.
Ja DrLove, kui mitte tallinnlane pileti peab ostma, siis see summa läheb €14mil hulka, mitte kuskile mujale. Nii me aitamegi seda summat kinni mätsida.
Jah, aga mingi ettekääne leitakse kindlasti.
No shit, et mind see ei huvita. Ning ka see on kindel, et otseselt ei hakka keegi raha võtma, aga lihtsalt tõmmatakse koomale mingis valdkonnas/bussisõit võib minna kallimaks.
Ja DrLove, kui mitte tallinnlane pileti peab ostma, siis see summa läheb €14mil hulka, mitte kuskile mujale. Nii me aitamegi seda summat kinni mätsida.
Muutis KickStarts, 21 märts 2012 - 17:20.
Ei
#7
Postitatud 21 märts 2012 - 16:57
KickStarts, 21 märts 2012 - 16:55, kirjutas:
Vastu. Terve Eesti hakkaks Tallinna priisõitu kinni maksma. nty
wtf??? ilmselgelt läheks teema kohalike maksude alla. sind seal jõgeval ei puudutaks see absoluutselt. mine uuri veits eesti maksusüsteemi kohta, kui midagi sellist kirjutama hakkad. levitad siin valeinfot tuimalt
Muutis DrLove, 21 märts 2012 - 17:05.
#8
Postitatud 21 märts 2012 - 17:06
Teeks teed kõigepealt korda ..natuke rohkem kui natukene ..
#9
Postitatud 21 märts 2012 - 17:09
A see ju ainult tallinlastele. Kes pole Tallinna sissekirjutatud, need peaks idee poolest ikka piletit ostma ja Mupo kontrolliks ikka ühissõidukeid.
Seega vastu.
Seega vastu.
#10
Postitatud 21 märts 2012 - 17:14
vastu kindlalt. tahan sõidu eest maksta
#11
Postitatud 21 märts 2012 - 17:14
Bussiliine juurde kindlasti ei teki, vaid vastupidi, raha jääb puudu võetakse mõned bussid graafikust ära, vallandatakse bussijuhte, tõstetakse veelgi mittetallinnlaste piletihindu. Vägagi mõttetu otsus oleks kui see asi vastu võetaks, kahe käega vastu.
Aga kahjuks, ilmselt läheb see lollus läbi ja pärast supleme kõik selle sita sees.
Aga kahjuks, ilmselt läheb see lollus läbi ja pärast supleme kõik selle sita sees.
#12
Postitatud 21 märts 2012 - 17:20
Vastu, bussid niigi täis, mis siis veel tasuta sõidu puhul toimuks?
#13
Postitatud 21 märts 2012 - 17:24
#14
Postitatud 21 märts 2012 - 17:31
7 Eurot või 18 Eurot(oleneb iniemsest) maksta kuu aja transpordi eest pole nüüd nii palju. Leian, et see tasuta värk tooks lihtsalt rohkem probleeme juurde.
Ma ausalt öeldes maksaks rohkemgi kui nad paneksid öösel kasvõi iga tunni aja tagant liinid sõitma. Ühe taksosõidu hind on rohkem kui kuu aja kaart.
Ma ausalt öeldes maksaks rohkemgi kui nad paneksid öösel kasvõi iga tunni aja tagant liinid sõitma. Ühe taksosõidu hind on rohkem kui kuu aja kaart.
Muutis Dhannel, 21 märts 2012 - 17:32.
#15
Postitatud 21 märts 2012 - 17:32
FUCK GERMANY!
"A Real Madrid fan in...
August: 'We're gonna win the treble!'
December: 'We're gonna win the double!'
March: 'We're gonna win the League!'
June: 'We've got 10 CL."
España y nadie más.
"A Real Madrid fan in...
August: 'We're gonna win the treble!'
December: 'We're gonna win the double!'
March: 'We're gonna win the League!'
June: 'We've got 10 CL."
España y nadie más.
#16
Postitatud 21 märts 2012 - 17:33
Miks te eeldate et kohe kui transport tasuta läheb, võetakse selle asemele mingi teine maks? Praegu käib jutt konkreetselt ühistranspordi tasu kaotamisest.
Ainsad miinused mida ma hetkel ära märgiks:
- Ülerahvastatud bussid. (tipptundidel on bussid niigi täis. Näiteks hommikuti kell 7.30 bussiga nr.8 kooli sõites on buss täiesti täis. Loomulikult võib panna liinile sõitma lõõtsaga bussi, kuid igal pool pole see võimalik tänu kitsastele teedele. Ei tasu loota et graafiku tihendamine aitab, sest koolipäev algab sellest olenemata kell 8 ja kõik tahavad ikkagi justnimelt sellel samal kellaajal väljuva bussi peale jõuda).
- Parmud.
- Busside üldise seisukorra halvenemine.
Ise hääletama ei lähe sest see raha mis küsitlusele raisatakse on täiesti raisatud raha.
Miks ei võiks pigem teha prooviperioodi kus transport on mingi kuu aega tasuta ja siis kuulata inimeste tagasisidet ning langetada otsus?
Ainsad miinused mida ma hetkel ära märgiks:
- Ülerahvastatud bussid. (tipptundidel on bussid niigi täis. Näiteks hommikuti kell 7.30 bussiga nr.8 kooli sõites on buss täiesti täis. Loomulikult võib panna liinile sõitma lõõtsaga bussi, kuid igal pool pole see võimalik tänu kitsastele teedele. Ei tasu loota et graafiku tihendamine aitab, sest koolipäev algab sellest olenemata kell 8 ja kõik tahavad ikkagi justnimelt sellel samal kellaajal väljuva bussi peale jõuda).
- Parmud.
- Busside üldise seisukorra halvenemine.
Ise hääletama ei lähe sest see raha mis küsitlusele raisatakse on täiesti raisatud raha.
Miks ei võiks pigem teha prooviperioodi kus transport on mingi kuu aega tasuta ja siis kuulata inimeste tagasisidet ning langetada otsus?
#17
Postitatud 21 märts 2012 - 17:43
Tsitaat
Esmalt on idee väline pakend ilustatud ja naiivne. Linna kassast kulutatakse ligi 260 000 eurot pelgalt küsitluse korraldamiseks, kusjuures rahade ümber paigutamine on ebaselge.
Teisalt ei ole selge kulude kokkuhoiu plaan. Idee, kus tasuta saavad linna ühistransporti kasutada vaid linna elanikud ning teised peavad endiselt pileteid ostma, kusjuures bussis-trammis-trollis hakaksid endiselt käima kontrolörid, ei ole kokkuhoid, vaid näiline teene linna elanikele.
Kolmandaks pole mul usku, et tasuta transport kuidagi piisavat kvaliteeti tagaks.
Ma ei taha tasuta ühistransporti, sest praegune plaan ei ole kulude kokkuhoid. Ma ei taha tastuta ühistransporti, sest see ei saa tagada kvaliteeti. Ma ei taha tasuta ühistransporti, sest ma ei taha linnavalitsuselt lihtsameelset teenet. Ma ei taha tasuta ühistransporti kui pikaajalist reklaamkampaaniat.
Teisalt ei ole selge kulude kokkuhoiu plaan. Idee, kus tasuta saavad linna ühistransporti kasutada vaid linna elanikud ning teised peavad endiselt pileteid ostma, kusjuures bussis-trammis-trollis hakaksid endiselt käima kontrolörid, ei ole kokkuhoid, vaid näiline teene linna elanikele.
Kolmandaks pole mul usku, et tasuta transport kuidagi piisavat kvaliteeti tagaks.
Ma ei taha tasuta ühistransporti, sest praegune plaan ei ole kulude kokkuhoid. Ma ei taha tastuta ühistransporti, sest see ei saa tagada kvaliteeti. Ma ei taha tasuta ühistransporti, sest ma ei taha linnavalitsuselt lihtsameelset teenet. Ma ei taha tasuta ühistransporti kui pikaajalist reklaamkampaaniat.
Andero Mardo ja Keili-Kaisa Estre mõtted.
täna mängid saksofoni, homme reedad kodumaa
#18
Postitatud 21 märts 2012 - 17:47
Ei viitsi teemat läbi lugeda, aga see sinu argument, et peab olema kuna siis saad sina ja teised tasuta sõita, pole mingi argument üldse.
#19
Postitatud 21 märts 2012 - 17:53
Ma olen elus tükki kaks korda näinud, kuidas prügikoll lööb pileti läbi (või oli keegi peol ennast väga koledaks joonud ja siis veel peksa saanud?). Niisiis, bomžid sõidavad juba praegu tasuta. Miks nad peaksid järsku hakkama massiliselt busse vallutama, ma ei suutnud teie seletustest välja lugeda.
Siin toodi ka välja, et bussid hakkavad eriti täis olema (lisaks prügikollide armaadale). No ei usu, et inimene loobub oma mugavast autost, et täis bussis sõita, mis sest et säästaks raha. Võib-olla et õhtusel ajal võtab takso asemel bussi. Aga õhtul on ju nkn bussid tühjemad.
Arvestades, et piletikontrollimist ei kavatseta lõpetada (mittetallinlased!) ehk siis kulud piletite kontrollimisega säilivad, siis võiks ju luua täiendava soodusgrupi vaesuses elavatele inimestele-peredele. Kolme lapsega pered ja penskarid saavad ju nkn juba praegu priisõitu teha, no las siis saavad need ka, kelle töötasu on või läheneb alampalgale (290 euri), ja ülejäänud maksku senist või mingit vähendatud piletitasu.
Siin toodi ka välja, et bussid hakkavad eriti täis olema (lisaks prügikollide armaadale). No ei usu, et inimene loobub oma mugavast autost, et täis bussis sõita, mis sest et säästaks raha. Võib-olla et õhtusel ajal võtab takso asemel bussi. Aga õhtul on ju nkn bussid tühjemad.
Arvestades, et piletikontrollimist ei kavatseta lõpetada (mittetallinlased!) ehk siis kulud piletite kontrollimisega säilivad, siis võiks ju luua täiendava soodusgrupi vaesuses elavatele inimestele-peredele. Kolme lapsega pered ja penskarid saavad ju nkn juba praegu priisõitu teha, no las siis saavad need ka, kelle töötasu on või läheneb alampalgale (290 euri), ja ülejäänud maksku senist või mingit vähendatud piletitasu.
"Igaüks neist on julge, kuni ta on üldise masinavärgi märkamatu osa. Aga niipea kui temale langeb isiklik vastutus, niipea kui valgusekiir temale koondub – kahvatab ta ja saab aru, et temagi on vaid tähtsusetu kübe ja võib iga hetk kõige tühisemalgi põhjusel libastuda. "
— A. I. Solženitsõn
— A. I. Solženitsõn
#20
Postitatud 21 märts 2012 - 18:01
10 kasutaja(t) loeb seda teemat
0 liiget, 10 külalist, 0 anonüümset kasutajat