Ma panen paar oma mõtet ette, võite sealt edasi minna, kritiseerida, midaiganes:
Väljavõte ühiskonnaõpetuses antud kodusest ülesandest, arengukava hariduse reformimiseks.
Haridus on tee kõigi teiste probleemide lahendamiseni riigis, seega toob õigete niitide tõmbamine hariduses kaasa, teoorias, nende probleemide kadumise...
Tänasel päeval ei ole kool haridust pakkuva avaliku sektori üksusena efektiivne ega produktiivne. Õpilased õpivad kas 12 aastat "mõtlema", mille kulminatsiooniks on ülikool, kus omastatakse kõrgematasemelist mõttelendu tõestava paberikese või vaevlevad 9 aastat koolipingis, pärast mida nad kutsekoolis käsitöölisteks koolitatakse. Käesoleva arengukava lõpp-eesmärgiks on Eesti koolisüsteemi paindlikuks muutmine, toetamaks õpilase arengut isiksusena, andmaks õppuritele enam eluks vajalikke oskuseid ning jätmaks ruumi katsetamisvõimalustele tuleviku osas, muutes õppekavad paindlikumaks ning kohandatavaks.
Põhieesmärkide hulka kuuluvad:
- Luua eeldused selleks, et õpilased oleksid pärast põhikooli lõppu pädevad enda õppeteed suuremal määral kujundama.
- Gümnaasiumide õppekava muutmine selliseks, et igal õpilasel oleks võimalik enda ainekava ise kujundada.
- Võimaluste loomine erialaste algteadmiste saamiseks gümnaasiumis, et kaotada piir käsitööline-mõtleja mentaliteedi vahel, mis gümnaasiume ja kutsekoole eraldavad.
- Panna paika selged prioriteedid gümnaasiumis õppimisel - kas õppetöö käib õppekava täitmiseks või eksamite sooritamiseks?
- Tasuta sõiduõpe koolidesse, vabatahtliku õppekava osana.
- Tasuta kooli-kodu vaheline transport.
- Hinnete asendamine suuremal või vähemal määral põhjalike kommentaaride / kriitikaga.
- Õpetajate palga tõstmine kõrgemale keskmisest palgast.
- Sotsiaalse intelligentsuse arendamine algklassidest alates.
- Infotehnoloogiaalase alghariduse tänapäevasele tasemele viimine, reaalselt vajalike oskuste treening
- Eluliselt hädavajalike, praktlilste oskuste andmine
Pealkiri parandatud. ~kanakukk.
Kalli-kalli. Kassu.
Muutis Kassu, 14 oktoober 2009 - 16:01.