Change
Sellel teemal on 124 vastust
#81
Postitatud 12 oktoober 2009 - 18:24
Noh, kui aus olla, siis kõigi nende asjade õppimine rohkem ehk arendab mõttetööd, kui rohkem seda, mis kasu me sellest saame. Harjume töötama keskkoolis suurema survega ja raskemini, et edaspidises kooliteel lihtsam oleks.
Kõik ei pea olema kinni aines ja mõistetes, see teeb minu arvates lihtsalt kogu sinu mõtte tööle ja mõtte arengule suure eelise nende ees kelle arust on ained täiesti mõtetud.
Kõik ei pea olema kinni aines ja mõistetes, see teeb minu arvates lihtsalt kogu sinu mõtte tööle ja mõtte arengule suure eelise nende ees kelle arust on ained täiesti mõtetud.
ಠ_ಠ
#82
Postitatud 12 oktoober 2009 - 18:28
derocketsL, on 12 okt 2009, 19:05, said:
igasugune teadmine arendab su aju. igasugune mõtlemine näiteks nende ainetundide ajal arendab su aju.
1-10 või 1-12 klasside (ok, tegelt mingi 8-12, keemia algab umbes 8ndast) jooksul sa ei omanda koolis kõrgtasemelisi teadmisi keemiast.. sa saad teada põhitõed.
otseselt ei pruugigi advokaadiks tahtval inimesel seda minna vaja, aga äkki otsustab ta ümber, et hakkab keemikuks. äkki ta peab sunniviisiliselt keemikuks õppima (vähetõenäoline, kuid siiski võimalik näide: või muidu lüüakse pere ja sõbrad maha)
kui seda mitte, siis kindlasti läheb sul kunagi vaja neid teadmisi keemiast või füüsikast.. kindlasti! täiesti veendunud.
suht naiivne mõtteviis sul selle koha pealt. kahjuks.
#83
Postitatud 12 oktoober 2009 - 18:45
derocketsL, on 12 okt 2009, 19:03, said:
Üks asi on see, mida paber nimega tunnistus ütleb, teine asi on juba see, mida sa päriselt tead.
See, et ma inglise keeles ühtegi raamatut ei viitsinud põhikoolis läbi lugeda(hinded 1 selle eest), aga samas grammatika jms viiele igakord ära tegin ja selle tulemusel mul veerandi/aasta hinne 3 tuli, tähendab, et mu inglise keele oskus on 3 ehk vaid "rahuldav" mitte hea või väga hea?
// Ma juba ütlesin, et see oli väga utoopiline idee tõesti. Ma ei pooldaks seda, kuigi ära ei ütleks. Alati annab improviseerida.
See, et ma inglise keeles ühtegi raamatut ei viitsinud põhikoolis läbi lugeda(hinded 1 selle eest), aga samas grammatika jms viiele igakord ära tegin ja selle tulemusel mul veerandi/aasta hinne 3 tuli, tähendab, et mu inglise keele oskus on 3 ehk vaid "rahuldav" mitte hea või väga hea?
// Ma juba ütlesin, et see oli väga utoopiline idee tõesti. Ma ei pooldaks seda, kuigi ära ei ütleks. Alati annab improviseerida.
Järgmine kord loe siis raamatuid ka, teed grammatika 5 plussile, arendad silmaringi ja omandad uut sõnavara. Lisaks saad veel kursuse või veerandi ka viie.
Ise olen hinnete kaotamise poolt. Õpin siiski endale. Kaoks mul see hirm ära selle tuleva hinde ees. Kui mõtlen tunnis ilusti kaasa, siis pole nagu mingit probleemi.
Ega ikka ei huvita küll kas mõni teine vennike nüüd vähem õpib või ei.
#84
Postitatud 12 oktoober 2009 - 18:50
tegelikult on õppimine hinnetele õige, kuna sisi ku isaad 3-e , siis mõistad, et ei rakendanud oma teadmisi piisavalt. + õppimine arendab mõtlemist ka. kui sa ikak ei suuda meelde jätta füüsikalisi asju, siis oled dumb küll. cmon, me puutume igapäev nende asjadega kokku. kasvõi näiteks vesi - onju põnevb tegelikult teada, millest see koosneb jne. me kõik areneme õppimise käigus ja kui sa oled mõttetu tegelane & ei süvene teemadesse, siis saadki paadialuseks.
aga hindamine võiks olla miten umbritega vaid tähtedega A;B;C;D;E;F .
aga hindamine võiks olla miten umbritega vaid tähtedega A;B;C;D;E;F .
#85
Postitatud 12 oktoober 2009 - 18:52
ylisalajane, on 12 okt 2009, 19:45, said:
kui vaid kõik nii mõtleksid, siis oleks natukene mõeldavam see hinnete kaotamise idee.. need hinded hoiavadki alles hirmu läbikukkumise ees.. see toob kaasa selle, et on vähem "lontruseid".. (arusaadavamalt öeldes: keskendutakse rohkem õppimisele)
#86
Postitatud 12 oktoober 2009 - 18:55
Icetigermw, on 12 okt 2009, 19:03, said:
Ma ei tea miks, aga minu arust on tal täiesti õigus, sest just nii tundubki olevat. Ma ei usu, et ta paadialuseks tahab hakata.
Ma olen ise samasugune, oskan hästi neid aineid, mis mulle meeldivad ja seepärast on mul ka nendes ainetes paremad hinded, kui teistes, sest ma pean väga vähe õppima.
Vastumeelt õppimine on üks asi, mis ei too kasu. Sa võid ju pähe tuupida, aga kui asjast aru ei saa, ei ole sel ka mõtet.
Ise mõtlesin väga sügavalt selle peale, et mis oleks, kui ilma hinneteta käiks koolis. Mõndadesse tundidesse ei näitaks ma nägugi, sest on olemas internet.
Klass oleks, kui saaks mingi süsteemi.. ilma nende numbriteta.
Liis., on 12 okt 2009, 19:50, said:
Jah, aga kui palju oma päevast kulutad mõtlemisele, millest miski koosneb, või kuidas miski töötab? Kui huvitab, võid otsida selle informatsiooni üles.
Muutis Garry, 12 oktoober 2009 - 18:59.
#87
Postitatud 12 oktoober 2009 - 19:01
Mind motiveerivad küll hinded õppima.Võib ju mõelda küll ilusti, et õpin iseendale, tulevikus vaja jne, aga ilma hinneteta ega ikka eriti ei viitsiks.
Nelja-viieline muidu.
Nelja-viieline muidu.
#88
Postitatud 12 oktoober 2009 - 19:13
Ilma hinneteta oleks kindlasti palju pingevabam, kuid vähemalt minu puhul oleks motivatsioon õppimiseks siis küll nullilähedane. Tänu hinnetele saab tagasisidet, kas ja kuivõrd midagi meelde ka jäänud on. Ma ei ole küll päris kindel, kuid kahtlustan, et hinneteta oleks kool mõttetu.
#89
Postitatud 12 oktoober 2009 - 19:21
alates põhikoolist või kuskilt võiks klassid olla jaotatud kahte rühma: Hinnetele(1,2,3,4,5) õppijad ja õppijad kes õpivad hinnetele "Rahuldav" ja "mitterahuldav." (ehks siis kas kaks või üle kahe)
“Tõde on lihtsalt üks kokkulepe piisavalt suure hulga inimeste vahel.” Albert Einstein
#90
Postitatud 12 oktoober 2009 - 19:28
techno, on 12 okt 2009, 19:00, said:
See on täiesti Sinu ENDA ARVAMUS, mida sa siin kirjutad. See ei tähenda kohe, et süsteem imeb või pole paremat välja mõeldud lihtaslt.
For example;
Miks sul ei lähe keemiat vaja, kui sa tahad hakata keemikuks?
Miks sul ei lähe füüsikat vaja, kui sa tahad füüsikuks hakata?
ERIALAD!!1111
jne.
See, et sinu klassis on selline suhtumine, no, anna andeks, pole varem sellist klassi küll näinud, kergelt pool iibakad, luunja kool ju siiski.
Rahaga premeerimises ma ei vaidleks millegil vastu, sest endal kodus selline süsteem, et veerandihinnete eest iga viie eest viisada krooni ja nelja eest nelisada krooni aga enamusajast on ikka aeg see, mis aru pähe paneb, mitte raha.
See, et sa tahad oma kolmede ja neljadega välja venitada, täiesti sinu probleem, miks mitte õppida rohkem, saada paremaid tulemusi ja ise haritum olla ning elus paremini hakkama saada ) ?
jobu oled sten .
For example;
Miks sul ei lähe keemiat vaja, kui sa tahad hakata keemikuks?
Miks sul ei lähe füüsikat vaja, kui sa tahad füüsikuks hakata?
ERIALAD!!1111
jne.
See, et sinu klassis on selline suhtumine, no, anna andeks, pole varem sellist klassi küll näinud, kergelt pool iibakad, luunja kool ju siiski.
Rahaga premeerimises ma ei vaidleks millegil vastu, sest endal kodus selline süsteem, et veerandihinnete eest iga viie eest viisada krooni ja nelja eest nelisada krooni aga enamusajast on ikka aeg see, mis aru pähe paneb, mitte raha.
See, et sa tahad oma kolmede ja neljadega välja venitada, täiesti sinu probleem, miks mitte õppida rohkem, saada paremaid tulemusi ja ise haritum olla ning elus paremini hakkama saada ) ?
jobu oled sten .
Omfg, ma kavatsesin täna siia teemasse postitamist vältida, aga sa suutsid mu sita tuju oma postitusega veel hullemaks ajada, seega kuradile see.
Ta rõhutas umbes 32 korda, et see on tema arvamus, on see mingi lahe inside-nali, või vaatasid sa sellest asjaolust tõesti mööda??
Ma ütlen samuti, et MINU jaoks on mata ja füüsika täiesti kasutud, aga ma saan aru, et mõni teine tahab neid võibolla õppida. Ta ei öelnud ju, et "kaotage mata ja füüsika ära", seega millest sinu totakas reaktsioon? On sul miski katki kuskil?
Kui sa OMA peaga mõtleksid ning mitte selle peaga, mis sul kodus ja koolis kokku on klopsitud, siis sa näeksid, et hinded ei tähenda mitte midagi. Need on abstraktsed ning suhtelised "tarkuse" mõõdupuud, mille tähtsus sinu tulevikus on haletsusväärne.
Meile tuleks anda võimalus end ise motiveerida, teadmiste järele peaks janunema...See piits-präänik stiil on mõttetus.
Süsteem on oma arhailistes juurtes nii kinni, nad isegi ei mõtle sellele, et võiks olla alternatiive hinnetele...Aga senikaua, kui keegi mõistusega inimene pukki jõuab, peame meie kannatama.
#91
Postitatud 12 oktoober 2009 - 19:49
Hindeid pannakse ikka teadmiste järgi, loogish, et sellised asjad eksisteerivad.
Hinded on ka omamoodi normid, mida sa pead jälgima pidevalt.
Samuti on väga kerge hinnete põhajl statistilist uuringut teha ntx milline on eestis põhikooli tase vms.Mina ei pea vajalikuks, et sellised asjad eemaldatakse.
Miks on põhikooli ja gümnaasiumi lõpueksamid tähtsad?
Hinded - tagasiside sinu teadmistest, mille alusel sa sa pääsed ülikool, keskkooli.
C ya ;)
Hinded on ka omamoodi normid, mida sa pead jälgima pidevalt.
Samuti on väga kerge hinnete põhajl statistilist uuringut teha ntx milline on eestis põhikooli tase vms.Mina ei pea vajalikuks, et sellised asjad eemaldatakse.
Miks on põhikooli ja gümnaasiumi lõpueksamid tähtsad?
Hinded - tagasiside sinu teadmistest, mille alusel sa sa pääsed ülikool, keskkooli.
C ya ;)
5bil year's ago our planet materialized from thin air.
#92
Postitatud 12 oktoober 2009 - 19:51
ma arvan kui see tuleb siis käib koolis väga väga vähe inimesi
#93
Postitatud 12 oktoober 2009 - 19:54
Hinded mind nagunii ei huvitanud, valmistusin vaid gümnaasiumi lõpueksamiteks. Enamus Eesti ülikoolidest huvitub ka vaid sinu eksamipunktidest(va. arstiteaduskond). Nii, et kolme-nelja mees võib saada ükskõik kuhu ülikooli pmst tasuta kohale kui sooritab eksamid hästi. Lisaks on veel olemas TÜ'l akadeemiline test jne. Ärge põdege nii palju nende hinnete pärast...
I can dodge bullets baby!
#94
Postitatud 12 oktoober 2009 - 19:56
zwinky797, on 12 okt 2009, 20:49, said:
Hinnete põhjal teadmiste hindamine on lausdebiilsus. Olen ise olnud tunnistajaks kuivõrd subjektiivselt mõni õpetaja neid paneb. Eksam - see näitab sinu tegelikku taset!
#95
Postitatud 12 oktoober 2009 - 19:58
Kassu, on 12 okt 2009, 20:28, said:
Omfg, ma kavatsesin täna siia teemasse postitamist vältida, aga sa suutsid mu sita tuju oma postitusega veel hullemaks ajada, seega kuradile see.
Ta rõhutas umbes 32 korda, et see on tema arvamus, on see mingi lahe inside-nali, või vaatasid sa sellest asjaolust tõesti mööda??
Ma ütlen samuti, et MINU jaoks on mata ja füüsika täiesti kasutud, aga ma saan aru, et mõni teine tahab neid võibolla õppida. Ta ei öelnud ju, et "kaotage mata ja füüsika ära", seega millest sinu totakas reaktsioon? On sul miski katki kuskil?
Kui sa OMA peaga mõtleksid ning mitte selle peaga, mis sul kodus ja koolis kokku on klopsitud, siis sa näeksid, et hinded ei tähenda mitte midagi. Need on abstraktsed ning suhtelised "tarkuse" mõõdupuud, mille tähtsus sinu tulevikus on haletsusväärne.
Meile tuleks anda võimalus end ise motiveerida, teadmiste järele peaks janunema...See piits-präänik stiil on mõttetus.
Süsteem on oma arhailistes juurtes nii kinni, nad isegi ei mõtle sellele, et võiks olla alternatiive hinnetele...Aga senikaua, kui keegi mõistusega inimene pukki jõuab, peame meie kannatama.
Ta rõhutas umbes 32 korda, et see on tema arvamus, on see mingi lahe inside-nali, või vaatasid sa sellest asjaolust tõesti mööda??
Ma ütlen samuti, et MINU jaoks on mata ja füüsika täiesti kasutud, aga ma saan aru, et mõni teine tahab neid võibolla õppida. Ta ei öelnud ju, et "kaotage mata ja füüsika ära", seega millest sinu totakas reaktsioon? On sul miski katki kuskil?
Kui sa OMA peaga mõtleksid ning mitte selle peaga, mis sul kodus ja koolis kokku on klopsitud, siis sa näeksid, et hinded ei tähenda mitte midagi. Need on abstraktsed ning suhtelised "tarkuse" mõõdupuud, mille tähtsus sinu tulevikus on haletsusväärne.
Meile tuleks anda võimalus end ise motiveerida, teadmiste järele peaks janunema...See piits-präänik stiil on mõttetus.
Süsteem on oma arhailistes juurtes nii kinni, nad isegi ei mõtle sellele, et võiks olla alternatiive hinnetele...Aga senikaua, kui keegi mõistusega inimene pukki jõuab, peame meie kannatama.
Ja kuidas sa kavatsed enda super süsteemiga mingitki korda luua? Esitada enda n.ö. saavutused Põhikoolis/Keskkoolis kuidagi arusaadaval viisil, et tekiks mingi võrdlusmoment kahe inimese vahel. Ei olda sündinud targad.
Idee et tavalised 1,2,3,4,5 asendada millegi muuga. nagu A,B,C või Z,X,Y on lihtsalt sama jutu teises formaadis esitamine, asja tuum ei muutu.
Meie ühiskonnas ei ole sinu "teadmistele janunemise" idee ja iseõppimine üldse tore lahendus, kuna lihtsalt ei õpita ja lõppkokkuvõttes ei liiguta mitte kuskile edasi.
P O R T U G A L
#96
Postitatud 12 oktoober 2009 - 20:07
Mul on ainult põhikooli haridus ja teenin sama palju kui arstid vms. Nii, et see haridus ei oma väga suurt tähtsust kui sa oskad midagi teha. Muidu hindamissüsteem on normaalne hinded on head saab vähemalt natukenegi seda tunnet, et sa konkureerid kaasõpilastega e. nn. vastastega. Sest kui ma kunagi koolis käisin ega siis oli alati nii, et ma sain sust parema hinde hahaha. Ja see motiveerisgi mind rohkem õppima, mitte mõte tulevikule, et mis minuga kunagi saab vms. Olen töötanud mitmel alal kus on vaja vähemalt keskharidust ja olen hakkama saanud, vähemalt seni kaua kuni endal kopp ette lendab. Ja see rahadega premeerimine iga hinde eest see on jamps, kunagi sai ära proovitud ja ei mõjutanud midagi. Kui sa saad nt 3e eest 300 siis ega eriti ei huvita ka.
Ei olnud kaine kui seda kirjutasin.
EDIT: Lisan, et meie generatsioonil on sitaks noori kes tunnevad arvutit paremini kui need kes on ülikoolis õppinud. Ja see on tõsi.
Ei olnud kaine kui seda kirjutasin.
EDIT: Lisan, et meie generatsioonil on sitaks noori kes tunnevad arvutit paremini kui need kes on ülikoolis õppinud. Ja see on tõsi.
Muutis Wookie, 12 oktoober 2009 - 20:13.
#97
Postitatud 12 oktoober 2009 - 20:07
Liis., on 12 okt 2009, 19:50, said:
Milleks see hea on? Et olla ameeriklaste moodi? Ei aitäh.
#98
Postitatud 12 oktoober 2009 - 20:08
derocketsL, on 12 okt 2009, 21:05, said:
õpetajad kordavad, et "õpid endale, mitte vanematele/hinnete jaoks/blabla", aga miks ma ikka kahe saan, kui ma kodus konspekti tehes ei juhindu õpetaja "tee tabel"-st ja kirjutan selle asemel lühikese kokkuvõtte, kuna minu jaoks on nii lihtsam õppida ja lõppude lõpuks õpin ma ikkagi enda jaoks. aga mis teha, saan kahe, veerandid/kursused kolmed ja peetakse paadialuseks
See osa, mis ma paksuks tegin jääb iga õpetaja enda taha kinni. Õpetajate hindamissüsteemid on erinevad.
//Samas võiks olla keskkoolis ainete valimisel rohkem vabadust, aga see ei lähe vist eriti teemasse. Selle teema nimi pole ju EV koolisüsteemi arutelu.
Muutis Razor, 12 oktoober 2009 - 20:11.
#99
Postitatud 12 oktoober 2009 - 20:21
Wookie, on 12 okt 2009, 21:07, said:
Kui see nüüd saladus ei ole, siis tahaks küsida: kellena ja mis riigis sa töötad, et teenid põhiharidusega sama palju kui arstid? Ja mis arsti sa üldse silmas pead? Kui perearsti, siis pean ütlema, et sama palju kui perearst ei ole tõesti raske teenida.
Muutis sokC, 12 oktoober 2009 - 20:23.
#100
Postitatud 12 oktoober 2009 - 20:25
1 kasutaja(t) loeb seda teemat
0 liiget, 1 külalist, 0 anonüümset kasutajat