Estonia uppus 28. septembril 1994 kella 00:55 ja 01:50 vahel (UTC +2) sõites Tallinnast Stockholmi 989 inimesega pardal.
989 pardal olnust päästeti 137. Õnnetuses hukkus 852 inimest. Leiti ainult 95 hukkunu surnukehad.
Parvlaev Estonia hukkus koordinaatidel 59° 23' N 21° 42' E umbes 22 miili kaugusel Utö saarest (157° kraadi edelas). Laeva vöörivisiir läks eraldi põhja.
Sügavus on hukupaigas 70–80 m.
Uppumise põhjuseks on peetud Estonia pardal toimunud relvavedu. Ametlik versioon oli, et laeva vööril rebenes visiir ning tõmbas lahti rambi, mistõttu vesi pääses autotekile.
talk, mis ise arvate et juhtus seal
Change
Sellel teemal on 60 vastust
#1
Postitatud 14 oktoober 2008 - 16:57
#2
Postitatud 14 oktoober 2008 - 17:08
Endal uppus seal isa parima sõbra õde..
Muidu tean kahte inimest, kes estonia peal ellujäid, üks töötaski seal, ja teine oli lihtsalt tark..
videos on estonia appikutsung..
Muidu tean kahte inimest, kes estonia peal ellujäid, üks töötaski seal, ja teine oli lihtsalt tark..
videos on estonia appikutsung..
#3
Postitatud 14 oktoober 2008 - 17:22
Tean mitut inimest kes seal olid, poolõe isal oli nii palju õnne, et ta just tuli rootsist selle laevaga mitte läinud tagasi..
Audi, 7 dets 2009, 21:23, kirjutas:
#4
Postitatud 14 oktoober 2008 - 17:23
Inglise keele oskus on vajalik
#5
Postitatud 14 oktoober 2008 - 17:24
Ise arvan,et uppumise põhjuseks oli relvavedu.
Aristoteles:“Tolerants ja apaatia on sureva ühiskonna viimased voorused.”
#6
Postitatud 14 oktoober 2008 - 18:00
Keegi mingit head ESTONIA dokumentaalfilmi oskab soovitada?
Muidu need mayday videod/jutud on küll kurvad.
Muidu need mayday videod/jutud on küll kurvad.
#7
Postitatud 15 oktoober 2008 - 14:00
Rootslased tegid filmi, mida näidati ka eesti kanalitelt. See oli selgest näha et suur auk oli sees. Augu ääred on väljapoole, mis tähendab et plahvatus tuli seest poolt. Nii palju kui kuulnud olen, siis venelastel olevat olnud kaasaskantav tuumajaam vms, aga ameeriklastel ei olnud. Ja venelased ei tahtnud et see jõuaks kohele, ning lasid selle õhku. Ikka räägitakse telekas, et ei tea mis selle põhjustas jne.
#8
Postitatud 15 oktoober 2008 - 14:19
Sõbra isa oli sea peal tööl ja oli just sel hetkel vahetuses kui laev põhja läks. Vedas. Aga tunnen kaasa uppunutele.
#9
Postitatud 16 oktoober 2008 - 18:27
Mõttetu vaielda..Mis juhtus või ei juhtunud,nagunii kuidagi targemaks ei saa.Arvutivideod kah midagi ei muuda.
Ainus asi mis korra majja tooks oleks see laev sealt ära tuua...
Mina ei tea kust see raha välja otsitakse aga nad võiksid kuidagi sellle sealt välja tõsta..
Ainus asi mis korra majja tooks oleks see laev sealt ära tuua...
Mina ei tea kust see raha välja otsitakse aga nad võiksid kuidagi sellle sealt välja tõsta..
Viruses, Intruders, Spyware, Trojans and Adware
#10
Postitatud 16 oktoober 2008 - 18:35
Sann., 16 okt 2008, 19:27, kirjutas:
Pooldan sind ,
asja eest väljas
#11
Postitatud 16 oktoober 2008 - 19:41
kahjuks on see laev liiga sügaval ja liiga suur , kuidas sa selle sealt ära tood ?
80 meetri pealt , geezuz .
Tunnen kaasa hukkunud inimeste peredele ,
80 meetri pealt , geezuz .
Tunnen kaasa hukkunud inimeste peredele ,
#12
Postitatud 16 oktoober 2008 - 20:10
Andreee>, 14 okt 2008, 19:23, kirjutas:
Need videod on ju täielik bs.
http://www.youtube.com/watch?v=yCYO_gBDyx4&feature=related
see on küll viimane osa aga seal on kõigeparemini ära näidatud mis juhtus..
#13
Postitatud 16 oktoober 2008 - 21:11
Sann., 16 okt 2008, 19:27, kirjutas:
Ega see ongi normaalne kui laeval on umbes 5*1m suurune auk, teravad ääred väljapoole.
#14
Postitatud 20 oktoober 2008 - 12:41
Oli tuttav seal peal, sai minema nii et vedas tal.
Ise arvan ka seda et lihtsalt see luuk ei saanud lahti kukkuda, pidi ikka mingi põhjus taga olema ja tänapäeva laevad on ju piisavalt arenenud et nende visiirid ei kuku lihtsalt lahti. Peale selle tehakse laevadelee ka tihedasti ülevaatusi, aga teada me ikka ei saa mis seal juhtus kuni see sealt vee alt välja tuuakse.
Ise arvan ka seda et lihtsalt see luuk ei saanud lahti kukkuda, pidi ikka mingi põhjus taga olema ja tänapäeva laevad on ju piisavalt arenenud et nende visiirid ei kuku lihtsalt lahti. Peale selle tehakse laevadelee ka tihedasti ülevaatusi, aga teada me ikka ei saa mis seal juhtus kuni see sealt vee alt välja tuuakse.
#15
Postitatud 20 oktoober 2008 - 13:50
Mäletan isegi veidike seda õnnetust, hiljem sai lapse mõistusega teistega seda isegi arutatud.
“Whereof one cannot speak, thereof one must be silent.”
― Ludwig Wittgenstein
#16
Postitatud 20 oktoober 2008 - 13:52
#17
Postitatud 21 oktoober 2008 - 16:52
Siiski see kapteni teema ja laeva saladuslik põhjaminek ei saa olla puhtalt juhus...
Eks seal pardal oli siis midagi, mida ei tahetud, et see kohale jõuaks. Merepõhjast seda otsima minna oleks lollus, ammu sealt juba raudselt minema toimetatud.
Suht hea pere sõbar sai surma .
Kaua seal ikka hauarahu on... inimese jäänused ammu juba kadunud, tõstku see krdima vrakk üles, saaks teada, mis juhtus.
Eks seal pardal oli siis midagi, mida ei tahetud, et see kohale jõuaks. Merepõhjast seda otsima minna oleks lollus, ammu sealt juba raudselt minema toimetatud.
Suht hea pere sõbar sai surma .
Kaua seal ikka hauarahu on... inimese jäänused ammu juba kadunud, tõstku see krdima vrakk üles, saaks teada, mis juhtus.
#18
Postitatud 21 oktoober 2008 - 16:58
Lugesin eile õhtul täielikult läbi selle (http://www.hot.ee/es...ettekanne3.html) ettekande. Väga huvitav ja mul oli endalgi varem mõndade asjade suhtes väärarvamusi.
See kapten Pihti ja 9 teise inimese (näiteks need Hannika vms need olid - nende vanemad on saanud kaugkõnesid (kindlalt kaugkõned, sest siis on pikem piiks) tundmatutelt inimestelt ja kord on saanud üks kahest väidetavalt uppunud tütrest öelda "ema, mina siin").
M/S Estonia sõsarlaeval, M/S Diana II 'l (also known as M/S Meloodia, vana Tallinki laev) oli samuti visiiriga probleeme aastal 1993, mil kõik võinuks lõppeda samasuguse katastroofiga nagu Estonia, kuid toonane kapten aeglustas koheselt ning saadi turvaliselt sadmasse (visiir hakkas kolksuma).
Nagu võib lugeda ettekandest, kasutavad seda tüüpi laevad nn "liblikkinnitust" ja isegi osaliselt eemaldunud visiiriga oleks võimalik sõita sest see ramp seal hoiaks ikka vett kinni. Kahjuks alustati aeglustamist siis kui laev oli juba mitu minutit kreenis olnud ning siis poleks ka midagi enam teha saanud.
Ja pealegi, 5 tundi enne Estonia saatuslikuks saanud väljasõitu leiti mitu puudust mis märgistati nii rahvusvahelise koodiga 5 kui ka 999 (mitte kriitiline, kuid hilisemaks eemaldamiseks puudus). Rootsi minister kes oleks ainuke kes saanuks laeva peatada oli Islandil konverentsil ning telefonitsi teda kätte ei saadud.
See kapten Pihti ja 9 teise inimese (näiteks need Hannika vms need olid - nende vanemad on saanud kaugkõnesid (kindlalt kaugkõned, sest siis on pikem piiks) tundmatutelt inimestelt ja kord on saanud üks kahest väidetavalt uppunud tütrest öelda "ema, mina siin").
Mõmmi, 20 okt 2008, 13:41, kirjutas:
Oli tuttav seal peal, sai minema nii et vedas tal.
Ise arvan ka seda et lihtsalt see luuk ei saanud lahti kukkuda, pidi ikka mingi põhjus taga olema ja tänapäeva laevad on ju piisavalt arenenud et nende visiirid ei kuku lihtsalt lahti. Peale selle tehakse laevadelee ka tihedasti ülevaatusi, aga teada me ikka ei saa mis seal juhtus kuni see sealt vee alt välja tuuakse.
Ise arvan ka seda et lihtsalt see luuk ei saanud lahti kukkuda, pidi ikka mingi põhjus taga olema ja tänapäeva laevad on ju piisavalt arenenud et nende visiirid ei kuku lihtsalt lahti. Peale selle tehakse laevadelee ka tihedasti ülevaatusi, aga teada me ikka ei saa mis seal juhtus kuni see sealt vee alt välja tuuakse.
M/S Estonia sõsarlaeval, M/S Diana II 'l (also known as M/S Meloodia, vana Tallinki laev) oli samuti visiiriga probleeme aastal 1993, mil kõik võinuks lõppeda samasuguse katastroofiga nagu Estonia, kuid toonane kapten aeglustas koheselt ning saadi turvaliselt sadmasse (visiir hakkas kolksuma).
Nagu võib lugeda ettekandest, kasutavad seda tüüpi laevad nn "liblikkinnitust" ja isegi osaliselt eemaldunud visiiriga oleks võimalik sõita sest see ramp seal hoiaks ikka vett kinni. Kahjuks alustati aeglustamist siis kui laev oli juba mitu minutit kreenis olnud ning siis poleks ka midagi enam teha saanud.
Ja pealegi, 5 tundi enne Estonia saatuslikuks saanud väljasõitu leiti mitu puudust mis märgistati nii rahvusvahelise koodiga 5 kui ka 999 (mitte kriitiline, kuid hilisemaks eemaldamiseks puudus). Rootsi minister kes oleks ainuke kes saanuks laeva peatada oli Islandil konverentsil ning telefonitsi teda kätte ei saadud.
Muutis *Andre*, 21 oktoober 2008 - 17:06.
#19
Postitatud 30 oktoober 2008 - 15:42
Lugesin selle ettekande ka põhjalikult läbi. Väga huvitav tuleks mainida, soovitan kõigile.
#20
Postitatud 30 oktoober 2008 - 16:02
11 kasutaja(t) loeb seda teemat
0 liiget, 11 külalist, 0 anonüümset kasutajat