SEBE väidab oma lehel, et bussi
SALONGIS veetava pagasi eest vastutab reisja ise. Esimest korda kuulen, et pagasiruumi eest tuleb midagi maksta. Ma sõidan pidevalt bussidega ja pole mitte kordagi elus näinud, et reisija, kes liigub punktis A, punkti B, peab midagi pagasi eest ekstra tasuma. Ka nende koduleht väidab, et reisijal on õigus
pagasiruumis vedada kaks ühikut pagasit, millel on kindlad maksimaalsed mõõtmed.
Olen välja toonud teatud punktid SEBE kodulehelt. Vaata -
http://www.sebe.ee/s...siveotingimused
EB vastutus pagasi eest algab hetkest, kui bussijuht on reisijalt pagasi ja eripagasi pagasiruumis vedamiseks vastu võtnud ja lõpeb hetkega, kui bussijuht on selle reisijale väljastanud.
9.22. EB ei vastuta pagasiruumi võetud pagasi eest, mis sisaldab p-des 9.12. ja 9.13. loetletud esemeid.
9.12. Bussi pagasiruumis ei ole lubatud vedada pagasit, mis sisaldab hinnalisi elektroonikaseadmeid (sülearvuti, fotoaparaat, mobiiltelefon vms), münte, väärtpabereid, kulda, hõbedat, juveele, kunstiteoseid või muid väärtasju. Reisija on kohustatud võtma sellise pagasi käsipagasina bussi salongi.
9.23. Bussijuhi poolt bussi pagasiruumis vedamiseks vastu võetud pagasi või eripagasi kahjustumisest või pagasiruumist kaotsiminekust tekkinud kahju korral hüvitab EB kuni 160 eurot reisija poolt esitatud ostutšekkide või muude, vedamiseks vastu võetud esemete väärtust piisaval määral tõendavate dokumentide alusel. Seda summat ületavate või piisavalt tõendamata nõuete puhul jätab EB endale õiguse kahjuhüvitamisest keelduda.
Ma ei tea, millal sa pagasi kadumisest teatasid, aga see tuleks fikseerida võimalikult kiiresti, parim aeg on bussijuhi juuresolekul peale reisi lõppu, kui ilmes, et pagas on kadunud. Kui sa tegid seda mingil põhjusel hiljem, siis võivad alati tekkida viivituse osas teatud kahtlused. Sentimentaalse väärtusega esemete väärtust on praktiliselt võimatu rahas kirjendada, kuna see ei kajastu üldjuhul kunagi otseselt reaalses summas. Loodan, et minu punktidest oli mõningast abi.